Przed Urzędem do spraw Własności Intelektualnej w Singapurze (IPOS) ponownie rozegrała się walka o znak towarowy producenta napojów energetycznych firmy Monster Energy. Po stronie oponenta Monster Energy stała National Basketball Association (NBA).

Monster Energy to producent napojów energetycznych. Działa na rynku od 2012 roku pod markami "Monster" i "Monster Energy". Firma zgłosiła sprzeciw wobec rejestracji znaku Toronto Raptors. Producent napojów aktualnie jest właścicielem dwóch znaków towarowych zarejestrowanych w Urzędzie do spraw Własności Intelektualnej w Singapurze.

Zdaniem producenta napojów, podobieństwo znaków towarowych National Basketball Association i  Monster Energy było zbyt duże. Rejestracja tego znaku dla Monster Energy mogłaby przynieść negatywne skutki. Strona zgłaszająca sprzeciw jako argument przyjęła m.in. dezorientację konsumentów.

IPOS nie uznał sprzeciwu

Urząd do spraw Własności Intelektualnej nie uznał jednak sprzeciwu. Stwierdził, że znaki towarowe różnią się od siebie. Przedstawione znaki opierają się na różnych koncepcjach. Występują w nich również różnice wizualne. Podobieństwo znaków okazało się zatem na tyle małe, że rejestracja znaku towarowego przez NBA była możliwa.

W ostatnim czasie Monster Energy przegrał także w dwóch innych sprawach dotyczących znaków towarowych. Odbywały się one w Singapurze i Wielkiej Brytanii.