Ochrona znaków towarowych – Levi’s pozywa nieznany podmiot z Chin
Amerykańska marka odzieżowa, słynąca na całym świecie z produkcji spodni dżinsowych, Levi Strauss zacięcie walczy o swoje znaki towarowe. Przyczyną sporu jest nieznany podmiot z Chin, który oszukiwał konsumentów, sprzedając podrobione produkty producenta odzieży.
Firma Levi Strauss działa na rynku od lat 50. dziewiętnastego wieku – już prawie 170 lat. Levi’s jest bez wątpienia jednym z najbardziej rozpoznawanych producentów odzieży na całym świecie.
W ofercie Levi Strauss znajdują się produkty oznaczane zarejestrowanymi znakami towarowymi. Mowa o znaku firmowym znajdującym się na naszywkach spodni Levi’s (grafika przedstawiająca dwa końskie zaprzęgi, które, idąc w przeciwnych kierunkach, próbują rozerwać dżinsy marki Levi’s) oraz słynnej białej typografii na czerwonym tle. Znaki te były wykorzystywane przez firmę nieprzerwanie przez okres 145 lat – od 1873roku – i nigdy nie zostały porzucone.
Czynu bezprawnego miała dopuścić się firma z Chin, oferująca usługi internetowe. Klienci mogli kupować przez Internet ubrania opatrzone znakami towarowymi „Levi’s”. Oferowane dżinsy i kurtki były jednak podrobione.
– Pozwani tworzą setki sklepów internetowych i projektują je tak, by wyglądały na oficjalnych sprzedawców oryginalnych produktów marki, a faktycznie sprzedają podrobione produkty nieświadomym konsumentom – twierdzą przedstawiciele producenta.
Zgodnie z twierdzeniem powoda, pozwani świadomie użyli znaków towarowych „Levi’s”, w celu reklamowania, dystrybucji i sprzedaży podrobionych produktów. Producent domaga się zatem odszkodowania i zakazu używania znaku, który jest przedmiotem sporu.
Nie jest to pierwszy przypadek dochodzenia swych praw przez markę Levi’s. W czerwcu bieżącego roku firma brała udział w postępowaniu przeciwko brytyjskiemu producentowi odzieży Barbour.